فرهنگ بومی-محلّی شهرستان سردشت

این وبلاگ در راستای معرّفی و بازشناسی بزرگان فرهنگی و علمی منطقة سردشت راه اندازی شده است.

فرهنگ بومی-محلّی شهرستان سردشت

این وبلاگ در راستای معرّفی و بازشناسی بزرگان فرهنگی و علمی منطقة سردشت راه اندازی شده است.

زندگی نامة عزیزخان مکری

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۹ ب.ظ

سردار در سال ۱۳۱۷هجری شمسی برابر ۱۲۰۷هجری قمری در روستای نستان از توابع شهرستان سردشت به دنیا آمد .محمد سلطان نام فرزند خویش را که عزیزش نیز بود عزیز نهاد. عزیز در سن ۱۵ سالگی به تبریز نقل مکان کرد .

در این تغییر اقامتگاه برادر بزرگش فرخ نیز همراه وی بود ،فرخ پس از چندی حیات را را به درود گفت.

عزیز ماند و طبع شعر و خط خوشش که واسطه ای شد برای راه یابی وی به دربار قجری .ایشان به وسیله زکاوت و سواد خویش با جمعی از درباریان محمد شاه قاجار آشنا شد وی بعد از مدت کمی مراوده با درباریان با درجه یاوری فوج ششم تبریز وارد خدمت عسکری گردید.

در جریان لشکر کشی محمد شاه قاجار به هرات به سال ۱۲۱۶ هجری شمسی عزیز خان با درجه سرهنگی فوج ششم تبریز در محاصره هرات شرکت کرد .در این زمان بود که یار محمد خان ،وزیر کامران میرزا امیر یاغی هرات از محمد شاه قاجار خواست دست از محاصره هرات بکشد و برای مذاکره اعلام آمادگی نمود.

  • پیام ابوبکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

فال حافظ

src='http://pichak.net/blogcod/weather/cod.php?width=1&style=1&textcolor=3B3616&bgcolor=FFFFFF&city=IRXX0018&border=FFA74F' type=text/javascript >

کد نمایش آب و هوا

کد نمایش آب و هوا